Last ned programvare for fjernsupport:

Elektronisk system for personallister som tilfredsstiller myndighetenes krav til timeregistrering

Timeregistrering

Fra 1.1.2014 innførte myndighetene krav om føring av personallister. Alle serveringssteder, frisører, skjønnhetspleiere og bilverksteder må føre personallister/timelister med oversikt over hvem som til enhver tid er på jobb. 

TID er en elektronisk stemplingsur og et nettbasert system for timeregistrering som tilfredsstiller samtlige av myndighetenes krav til føring av personallister.

Les mer …

Synlighet på Internett

Tradisjonelle markedsføringskanaler som katalogtjenester har i stor grad tapt mot søketjenester. Papir er i mange sammenhenger borte og bedriftens nettsider og bedriftens tilstedeværelse og synlighet på Internett har blitt viktig. Synlighet for potensielle kunder er viktig for de fleste bedrifter. Folks nyere adferdsmønster gjør at andre tiltak for å bli sett, kan gi stor uttelling.
Hvilke tiltak som er hensiktsmessig avhenger mye av type virksomhet, mens en del tiltak kan de fleste virksomheter ha behov for.
Inndeling i to hovedtyper synlighet:

Betalt plassering og ubetalt plassering.

Ubetalt plassering/rangering
I gruppen ubetalt plassering inngår virksomhetens egne nettsider, innhold som søkemotorer presenterer ved søk, uten at man har betalt noe for det, og hvor det lenkes til virksomhetens nettsider.

  • Søkemotoroptimalisering av egen tilstedeværelse på Internett, mange forskjellige tiltak ved utforming av nettsider, sidetyper, navn, titler, tekstmengde, og forbindelser til andre nettsteder som tilsammen gir økt sannsynlighet for god rangering hos de viktige søkemotorene
  • Ekstra domeneregistrering(er) og oppsett
  • Behov for jevnlig endring av innhold på sidene for å bevare og forbedre søkerangeringen. Det er hard konkurranse om de beste plassene for å komme øverst, men er man på toppen kan det bli lønnsomt.
  • Vurdering av nettsidenes innhold i forhold til virksomhetens mål, fra et søkemotorperspektiv
  • Egen Facebook-side for bedrift, oppdatering

Les mer …

Helpdesk

helpdesk

 

I dag har Digital Rådgivning mer enn 100 faste driftskunder. Disse opplever i liten grad uforutsett driftsstans eller tap av kritiske data.  Gevinsten er fornøyde brukere og forutsigbare lave IT-kostnader. Dette skyldes systematisk og proaktivt driftsarbeid, med kontinuerlig overvåkning av dataanlegget, samt rask oppfølging av brukernes behov. Dette gjør vi for å være i forkant, sikre fornøyde brukere, samt å sikre lave IT-kostnader. Tjenesten kan tilpasses alle våre kunder, uavhengig av tilknytning.

Vi tilbyr alle våre faste kunder en betjent Helpdesk med Ticket system . Vi tilbyr fleksible avtaler for alle våre kunder:

Driftsavtale
Klippekort
Ad hoc på timebasis

Fleksibel backup over linje

Sov godt om natten! Overlat backup til oss. Med vår løsning for backup over linje, kan du alltid være trygg for at dine virksomhets-kritiske data er sikret. Vi tilpasser løsningen til kundens konkrete behov og ønsker.

 

Bruk oss for sikker IT-drift

Vi påtar oss alle typer oppdrag, fra enkle tilkallingstjenester når systemet er nede eller en arbeidstasjon må reddes, til full gjennomgang og oppfølging av infrastruktur og sikkerhet.

Driftsmeldinger

Zip-filer som vedlegg til e-post

Grunnet problemer med virus i zip-filer blir zip-filer automatisk sperret.

Dersom du har behov for å sende zip-filer via e-post, kan du evt. endre filendelsen før du sender filen og gi mottaker beskjed om å endre den tilbake.