Last ned programvare for fjernsupport:

Helpdesk

helpdesk

 

I dag har Digital Rådgivning mer enn 100 faste driftskunder. Disse opplever i liten grad uforutsett driftsstans eller tap av kritiske data.  Gevinsten er fornøyde brukere og forutsigbare lave IT-kostnader. Dette skyldes systematisk og proaktivt driftsarbeid, med kontinuerlig overvåkning av dataanlegget, samt rask oppfølging av brukernes behov. Dette gjør vi for å være i forkant, sikre fornøyde brukere, samt å sikre lave IT-kostnader. Tjenesten kan tilpasses alle våre kunder, uavhengig av tilknytning.

Vi tilbyr alle våre faste kunder en betjent Helpdesk med Ticket system . Vi tilbyr fleksible avtaler for alle våre kunder:

Driftsavtale
Klippekort
Ad hoc på timebasis

Hva innebærer avtalen?

Proaktiv, fast drift

Driften avholdes ved at konsulenten kommer til kunden på en fast dag og drifter anlegget i det avtalte antall timer i perioden. Da kan også oppsamlede oppgaver fra brukere løses som en del av avtalen. Kunden får en dedikert konsulent som kjenner miljøet, som også vil bidra til oppbygning av dokumentasjon av IT-systemet, avlevere årlig budsjett-input, samt foreslå effektiviserende og kostnadsbesparende tiltak.  Vi tar også for oss forslag vedrørende telefoni, datakommunikasjon, revisjon og regnskap; med tanke på om teknologi blir benyttet til kundens fordel og om prisene er konkurransedyktige.

Responstidsgaranti

Dette er hvor lang tid det tar før vi garantert starter feilsøking og problemløsning av det innmeldte problemet. Som driftskunde vil du umiddelbart ha tilgang på hjelp gjennom vår Helpdesk eller din dedikerte konsulent.

Helpdesk/telefonsupport

Ved vår Helpdesk får du hjelp på henvendelse, 10 minutter fri hjelp per sak for driftskunder og klippekortkunder. Helpdesken er satt opp med verktøy for å gi effektiv hjelp som fjernstyring/fjernsupport, tilgang på kundens egen IT-dokumentasjon, Nagios overvåkning og internett belastningsovervåkning.

Overvåkning

Kundens servere, internett-linjer og annet sentralt datautstyr, overvåkes 24/7 av vårt overvåkningsprogram Nagios. Systemet viser tilstanden på ditt dataanlegg på en hjemmeside som både du og Helpdesken har tilgang på. Løsningen sender ut mail/sms ved feilsituasjoner, fulle harddisker, internett-brudd og lignende. Disse meldingene håndteres av Helpdesken. Oppetidsrapport fremlegges årlig og etter ønske.

Kontroll av daglig backup

Hver morgen sjekkes at backup har gått uten feil. Årlig revisjon av hvilke data det skal tas backup av.

Dokumentasjon av IT-systemet, lisenser og rutiner

Vi bygger opp en oversiktlig og logisk dokumentasjon av IT-systemet, lisenser, avtaler, driftsrutiner og sikkerhet. Denne dokumentasjonen gjør begge parter uavhengig av enkeltpersoner og forenkler et eventuelt skifte av IT leverandør. Dokumentasjonen underbygger at bedriftens ledelse har nødvendig kontroll på IT-drift, sikkerhet og rutiner.

Årlig budsjett-input

På bakgrunn av inventarlisten i dokumentasjonen fremlegges forslag til utskiftinger og oppgraderinger til neste års budsjett. Her sjekkes også alle IT-relaterte avtaler med tanke på pris og ytelse.

 

Beskrivelse av tjenester og timepriser i matrisen under:

 

 

Fleksibel backup over linje

Sov godt om natten! Overlat backup til oss. Med vår løsning for backup over linje, kan du alltid være trygg for at dine virksomhets-kritiske data er sikret. Vi tilpasser løsningen til kundens konkrete behov og ønsker.

 

Bruk oss for sikker IT-drift

Vi påtar oss alle typer oppdrag, fra enkle tilkallingstjenester når systemet er nede eller en arbeidstasjon må reddes, til full gjennomgang og oppfølging av infrastruktur og sikkerhet.

Driftsmeldinger

Zip-filer som vedlegg til e-post

Grunnet problemer med virus i zip-filer blir zip-filer automatisk sperret.

Dersom du har behov for å sende zip-filer via e-post, kan du evt. endre filendelsen før du sender filen og gi mottaker beskjed om å endre den tilbake.