DIRA Prosess

Det blir stadig mer forretningskritisk å ha riktige løsninger rundt det digitale og tekniske – i forhold til arbeidsflyt/effektivitet, konkurransekraft og ikke minst sikkerhet.

For å levere på Total Teknisk Trygghet, har DIRA en prosess som ivaretar alle aspekter av en virksomhets behov:

  • Kartlegging/evaluering
  • Rådgivning
  • Implementering
  • Drift/support
DIRA Prosess

Kartlegging / evaluering

DIRA kartlegger (nye kunder) og evaluerer (avtalekunder) etter behov.

  1. Kartlegging / evaluering (av virksomheten og av den tekniske plattformen) > strategi / (investerings)plan.
  2. Utstyr: Sikre at en har infrastruktur og utstyr på plass + evt prio fremover.
  3. Programvareplattform: Sikre at generelle (bl.a 365) + bransje-applikasjoner spiller riktig sammen.
  4. Hosting / lagring / sky: Sørge for at alt er lagret på mest mulig hensiktsmessig måte med tanke på sikkerhet og kostnader.
  5. Sikkerhet: Løsninger, kunnskap, holdninger, rutiner, overvåkning, backup, beredskap, trussel-deteksjon osv.
  6. Rutiner og kunnskap: F.eks on/off-boarding, e-post-bruk (unngå privat lagring), behandling av utstyr og programvare, sikkerhet og personlige oppdateringer.
    DIRA bidrar til å etablere rutiner og deler nødvendig kunnskap for å få dem til å fungere.
  7. Support: Hva slags support-avtale i dag – hvilket behov får vi fremover?
  8. Videreutvikling: DIRA bidrar til at den tekniske plattformen

Rådgivning

På bakgrunn av kartlegging/evalueringen (årlig/halvårlig/løpende ved behov), kommer DIRA med råd og forslag til evt investeringer og prioriteringer = PLAN.

Implementering

Når vi har kartlagt hvor virksomheten står, kommet med forslag til hva som skal prioriteres, og vi har blitt enige om en plan, tar DIRA ansvar for å implementere – teknisk og praktisk.

Opplæring er en viktig del, slik at relevante medarbeidere får den kunnskapen som skal til for å få løsningene til å fungere godt fremover i tid.

Drift / support

Tekniske løsninger skal fungere 24/7. DIRA vet hva som skal til for å tilrettelegge for slik stabil drift – og vi skal ha markedets beste og hyggeligste support ved behov.

DIRA Support skal være markedets beste og hyggeligste support

DIRA Prosess danner grunnlag for Total Teknisk Trygghet for dere som kunde.

Kontakt oss gjerne for en prat om Total Teknisk Trygghet!
Tlf: 415 23 000 | E-post: support@dira.no