En helt ny hverdag med DIRA

– Før DIRA kom inn, var det mye frustrasjon. Vi hadde utdaterte løsninger, var avhengige av interne «IT-hjelpere», og støttefunksjonene var rett og slett ikke tilpasset et selskap i vekst, sier Tor Georg Liby, Project Director i Greenbit.

Selskapet har hovedkontor i Oslo og er morselskap til blant annet Eco-1 Bioenergi og Blue Energy med varemerket Automat 1. Med en tydelig bærekrafts profil og sterke vekstambisjoner, er Greenbit en fremoverlent aktør i det skandinaviske energimarkedet.

En ny standard for drift og møterom

DIRA startet samarbeidet med å rydde opp i en fragmentert og lite fungerende IT-hverdag. Siden den gang har de levert alt fra infrastruktur og nettverk på nye bensinstasjoner, til komplett telefoni og moderne møteromsløsninger ved hovedkontoret.

– Møterommene våre var utstyrt med teknologi som fungerte greit for ti år siden, men som ikke holder mål i dag. Nå har vi profesjonelt utstyr som gjør at alle – uansett teknisk kompetanse – enkelt kan koble seg på, dele skjerm og gjennomføre møter sømløst. Før startet nesten hvert møte med ti minutters forsinkelse. Det slipper vi nå, sier Liby.
Tor Georg Liby Project Director i Greenbit

Telefoni i trygge hender

Også telefoni-løsningen har fått en nødvendig oppgradering.

– Tidligere ble dette også håndtert av hver enkelt ansatt, med flere admins og regninger. Etter at DIRA tok over, har vi fått ryddet opp. Nå har vi én kontaktperson, én regning og én leverandør som tar fullt ansvar – også for telefoni. Det gir forutsigbarhet og trygghet, forteller han.

Mer som en kollega enn en leverandør

Liby understreker at samarbeidet med DIRA skiller seg ut – ikke bare i leveranse, men i relasjon.

– DIRA svarer raskt – nesten umiddelbart – når det gjelder support. Og det gjelder alle ansatte, ikke bare teknisk personell. Vi opplever DIRA mer som en kollega enn en ekstern leverandør. Det setter vi stor pris på, sier han.

Sømløst inn i fremtiden

DIRA leverer nå IT-infrastruktur til både kontorer, bensinstasjoner og vaskehaller i hele Østlandsområdet. For Greenbit har dette vært en viktig brikke i selskapets ekspansjon og profesjonalisering.

– Vi er helt avhengige av at systemene våre fungerer – og at de er sikre og stabile. Når vi ikke har kontakt med systemene på en bensinstasjon, tjener vi rett og slett ikke penger. Det har vært en enorm lettelse å ha DIRA som IT-partner. De har tatt fullt ansvar – og det fungerer sømløst, avslutter Liby.