- Med DIRA som partner kan vi fokusere på krisetjenester 24/7

Kirkens SOS ble stiftet i 1974, og det viktige formålet deres er å støtte mennesker i følelsesmessige og eksistensielle kriser - og forebygge selvmord. Med rundt 300 000 henvendelser årlig og en organisasjon bestående av 56 ansatte og rundt 1100 frivillige fordelt på 11 SOS-sentere over hele landet, er pålitelighetskravene til systemene deres høye.

Leder av digital avdeling i Kirkens SOS, Anicken Sveia Riksfjord, er veldig fornøyd med DIRA-samarbeidet.

Quote image
- DIRA bistår oss blant annet med automatisk oppretting av nye brukere og administrering av Office 365-lisenser og tilganger. De håndterer også administrasjon og drift av Intune-oppsett på ansatte-maskiner, vaktromsmaskiner og utlånsmaskiner. DIRA har også døgn-support av oppsettene til våre 1100 frivillige. Det er viktig at disse løsningene fungerer døgnet rundt, og at vi får nødvendig support når vi trenger det, forteller Sveia Riksfjord.
Anicken Sveia Riksfjord Leder av digital avdeling i Kirkens SOS

Microsoft Intune er skyløsningen for administrasjon av enheter og applikasjoner.

Råd og support

- De gir oss rådføring rundt håndtering av tekniske utfordringer og innkjøp av utstyr, utfører sikkerhetssjekk, og DIRA har også all vår IT-support for ansatte og frivillige. Det er også veldig trygt for oss at de kan håndtere kundeforhold hos andre aktører, som for eksempel rundt Power BI, forteller lederen av den digitale avdelingen.

Trygge og forutsigbare løsninger

- Vi er veldig fornøyd med DIRA som vår IT-partner. De hjelper oss med trygge og forutsigbare løsninger og support, som gjør at vi kan ha fokus på vår kjernevirksomhet; drift av 24/7 krisetjenester, oppsummerer Anicken Sveia Riksfjord i Kirkens SOS.